Popularne

10 wskazówek, jak lepiej spać i mieć więcej energii

Nowoczesna sypialnia jest często wyposażona w cyfrowe gadżety, takie jak telewizory i systemy gier, co czyni je idealnymi miejscami do spotkań. Jednak te urządzenia są prawdopodobnie powodem, dla którego szukasz wskazówek, jak lepiej spać.

Komputer i telewizor

Jeśli masz komputer w sypialni, rozważ przeniesienie go. Do własnej, wyjątkowej przestrzeni, która jest mocno oddzielona od miejsca, w którym kładziesz się spać każdej nocy.

To prosta sprawa, że używanie urządzeń cyfrowych tuż przed snem szkodzi twojej zdolności do spania, ponieważ ludzki mózg wpada w szał przez cyfrowe bodźce, które są trudne do przezwyciężenia, gdy chcesz trochę odpocząć i zacząć liczyć owce.

Źródła światła

Każde światło w naturalny sposób zakłóci Twój cykl snu i utrudni Ci uzyskanie potrzebnego odpoczynku. To kolejny powód, dla którego warto usunąć elektronikę z sypialni.

Wentylatory i inne podobne urządzenia

Podobnie głośne dźwięki i uciążliwe urządzenia, takie jak wentylatory sufitowe, mogą poważnie utrudniać sen, więc jeśli nie potrzebujesz generatora białego szumu, aby odpocząć, lepiej będzie zamienić sypialnię w cichą przestrzeń.

Aby uzyskać lepszy sen, Twoja sypialnia powinna być przystanią do snu pozbawioną bodźców, które mogłyby uniemożliwić Ci uzyskanie takiej ilości snu, jakiej potrzebujesz, aby zachować produktywność.

Oto dlaczego Twoja sypialnia zawsze powinna być miejscem do spania i co prawdopodobnie powstrzymuje Cię przed całonocnym odpoczynkiem, którego potrzebujesz.

Jak lepiej spać, Wskazówki

1. Spędzaj więcej czasu na słońcu

Ciesz się, że masz ogród, bo właśnie w tym miejscu powinieneś spędzać więcej czasu.

Eksperci twierdzą, że ekspozycja na naturalne, jasne światło pomaga regulować rytm dobowy, co oznacza produkcję hormonów, które mówią organizmowi, kiedy należy zachować czujność, a kiedy należy iść spać. Wynik? Lepszy sen.

2. Trzymaj się rutyny snu

Kładzenie się spać o tej samej porze każdego wieczoru pomoże Twojemu ciału dostosować się do rutyny snu. Pomoże Ci to cieszyć się lepszym snem każdej nocy.

3. Nie jedz zbyt późno wieczorem

Obfite, ciężkie posiłki późnym wieczorem bardzo obciążają układ trawienny i mogą zakłócać produkcję hormonów wywołujących sen, takich jak HGH i melatonina.

4. Uważaj na spożycie kofeiny

Filiżanka kawy może wydawać się bardzo kusząca po długim, pracowitym dniu, ale właśnie tego nie potrzebujesz, gdy już masz problemy z zasypianiem.

5. Pij herbaty ziołowe

Jeśli chcesz się zrelaksować po długim dniu, filiżanka ziołowej herbaty jest tym, czego potrzebujesz. Upewnij się, że masz w ogrodzie małą działkę, na której możesz uprawiać własny rumianek, dobrze znany ze swoich właściwości nasennych.

6. Ćwicz więcej

Umiarkowany trening każdego dnia jest niezbędny dla dobrego snu. Badania wykazały, że ćwiczenia fizyczne mogą pomóc nawet osobom cierpiącym na ostrą bezsenność, a trening jest lepszy niż tabletki nasenne.

7. Unikaj niebieskiego światła wieczorem

W dzisiejszych czasach nasze życie kręci się wokół ekranów. Kiedy nie oglądasz telewizji, prawdopodobnie korzystasz z laptopa lub telefonu. Wszystkie te urządzenia emitują niebieskie światło, które oszukuje Twój mózg do przekonania, że wciąż jest dzień, zaburzając Twój rytm dobowy.

8. Odpręż się i oczyść umysł

Współczesne życie jest bardzo stresujące, więc jeśli masz problemy ze snem, spróbuj wieczorem zrelaksować się. Weź długą kąpiel lub prysznic. Użyj olejku lawendowego, który działa uspokajająco!

9. Stwórz idealne warunki do spania w swojej sypialni

Wiele osób ma problemy ze snem, ponieważ jest im za gorąco lub za zimno. Ustaw optymalną temperaturę w sypialni, a także zmień kołdrę, której używasz.

10. Nie spędzaj nocy, patrząc na zegar

Jeśli nie możesz zasnąć, nie torturuj się leżąc w łóżku i patrząc na liczby na zegarze. Dopiero wtedy wpadniesz w panikę, gdy zdasz sobie sprawę, że tracisz cenny czas na odpoczynek i prawdopodobnie następnego dnia poczujesz się okropnie. O wiele lepiej jest się obudzić, przechodzić do innego pokoju i przez godziny półprodukty coś relaksującego.

Po tych wskazówkach będziesz spać jak kłoda, a następnego dnia obudzisz się pełen energii. Po prostu perfekcyjnie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.